Dag 16 Nashville & Memphis

7 mei 2018 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Hai,

toen we vertrokken uit Chattanooga, begonnen we eigenlijk weer aan de terugreis ri Los Angeles.

Vanmorgen zijn we naar Nashville gereden en hebben een bezoek gebracht aan het Johnny Cash-museum. Auto in een garage achtergelaten, vol met onze bagage en kostbaarheden ( en hopelijk vinden we hem heel terug ) en te voet op zoek naar JC. Komen we gelijk Downtown uit, wat ook op ons programma staat.

In het museum is het voor een maandagmorgen best wel druk en om ons heen kijkend zien we dat de gemiddelde leeftijd aan de hoge kant ligt. Eigenlijk verbaast het ons niet want welke jonge meid/vent kent Johnny Cash, uitzonderingen daargelaten? Je ziet de echte liefhebbers de hele geschiedenis van JC doorlezen en kijken naar elk filmfragment. Wij daarentegen zijn meer gemiddelde fan en zijn dan ook sneller weg dan menig ander.

Downtown door gewandeld, foto’s gemaakt en te voet op weg naar het volgende punt: Tennessee Bicentennial Capital Mall. Dit is een groot park, waar alweer hele groepen met schoolkinderen aanwezig zijn. Foto’s maken, plasje doen ( Anita dan ) en dan weer een hele klim terug naar de garage cq de auto. De auto staat nog steeds op dezelfde plaats en ook nog in goede staat. Trouwens de auto doen we altijd zo parkeren en dan maar hopen dat we hem heel terug vinden.

Ff drinken en dan op weg naar Memphis. Bij een officiële Visitor Center zien we al de eerste tekenen dat we in de streek komen van de KING ( zie laatste foto’s in de reeks ).

Morgen gaan we Graceland kijken, naar het Stax Museum of American Soul Music, het Belz Meseum of Asian & Judiac Art en als er tijd over is naar het AutoZone Park, Baseball, Minor  League. Een overvolle dag dus.

Voor nu, maandagavond 20.21 uur LT, wel te rusten.

Slaap lekker ( of is grotendeels al voorbij )

de groeten Terence & Anita

1. Ingrid:
    8 mei 2018
    Ligt het aan mij of zijn er geen foto's toegevoegd.
    Ik wens jullie nog veel plezier en we lezen met plezier jullie verhalen.
    Groetjes. Ingrid ook van Jack natuurlijk.