Dag 9 - Houston

30 april 2018 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Eerst ff een rectificatie: gister schreef ik dat we in Houston waren. Niet dus !!! Dat is pas vandaag. Dus waar gister in het verslag staat Houston moet eigenlijk staan Corpus Christi 😜

Vandaag dus, 30 april, zijn we naar Houston gegaan. Om 08.30 uur vertrokken en gelijk door naar het Space Center gegaan. Tussendoor natuurlijk gestopt voor koffie e.d. en omdat Anita zonodig naar het toilet moest, maakten we van de gelegenheid gebruik om een breakfast te nuttigen bij Subway.

Aangekomen bij het Space Center staat buiten op de rug van een Shuttle Carrier Aircraft het ruimteveer Atlantis ( zie foto’s ). Het is voor een maandag drukker dan verwacht. Veel kleine mensjes met kleine oogjes die begroet worden met ‘konnichiwa’. Wij worden begroet in het Engels en Anita moet gelijk haar selfie-stick inleveren omdat het verboden is (?) om deze mee naar binnen te nemen.

Staan we in het Center toevallig naar de tv te kijken, maken ze vermelding dat er een tornado-alert is voor woensdag in de omgeving van Dallas. Met een beetje geluk merken wij er niets van want we gaan eerst richting Baton Rouge, New Orleans, Birmingham en Chattanooga und so weiter.

Dit is overigens het enige op de ‘to do-list’ wat we vandaag gaan doen. Het is maar goed dat we hier 2 dagen blijven. Morgen hebben we nog min. 5 dingetjes te doen en anders is er ook nog de woensdag.

We gaan naar het hotel: Express Inn and Suits. Het bestaat pas 4 maanden, dus de airco is nog schoon en ruikt niet naar ‘iets ondefinieerbaar’ wat anders altijd en overal een manco is. De bedden zijn best hoog en we zoeken nog naar het opstapje dat we nodig hebben om erop te komen. De tv is net zo groot als bij mij thuis en de echte douche beslaat een hele wand met 2 schuifdeuren. De spiegel bij de toilettafel heeft zijn licht rondom, ook nog nooit eerder gezien.

Nog niet zo'n mooie kamer gehad. We blijven hier 2 avonden/nachten maar misschien worden het er wel 3.

Anita is de planning aan het maken voor morgen, ze heeft het kasboek al ingevuld en ik maak dit verhaal. Kijken wat de dag van morgen ons brengt.

Tot morgen,

Terence & Anita