Dag 21- Oklahoma City e.o.

12 mei 2018 - Oklahoma City, Oklahoma, Verenigde Staten

Ja, we zijn naar het Historical Museum van Okla City geweest en we zouden nog enkelen punten aandoen.

Het museum ging pas om 10.00 hr open en bij binnenkomst worden wij ontvangen door een oudere man. Hij vraagt aan Anita of ik militair ben/geweest wat door haar wordt beaamd. Daarop geeft hij ons een sticker die we zichtbaar moeten dragen op onze kleding en hebben vrije toegang. Geen veteranenpas ( heb ik niet eens ) komt er aan te pas, alleen ons vertrouwd gezicht.

Het museum had verschillende zalen met de historie van Oklahoma City als middelpunt. Een vlieghistorie, de WII werd uitgebreid en nog veel meer interessante onderwerpen, gewoon teveel om op te noemen. Je ziet op een gegeven moment drie panelen met namen en het opschrift “ ALL GIVE SOME, SOME GIVE ALL” maar daarboven hangen hun ‘Dog Tags’. Bij Anita liepen de rillingen over de armen.

Daarna gaan we naar het centrum van Oklahoma City om naar het volgende punt maar zover komen we niet eens. We lopen langs het baseball-stadion van de Oklahoma Dodgers waar een event op het punt staat om te beginnen. Info leert ons dat er een High School Finale begint en omdat we de sfeer van zo’n wedstrijd willen beleven besluiten we naar binnen te gaan en te kijken. Het stadion is niet afgeladen vol als bij een wedstrijd van de Dodgers maar het heeft het helemaal. Schreeuwende toeschouwers, van jong naar oud, aanmoedigende meisjes die hun idolen of boyfriend zien spelen, schreeuwende ouders, grootouders en aanverwante familieleden. Dus zo is een stukje sfeer die we hebben mogen proeven.

Na deze wedstrijd begint een volgende finale van oudere jongens maar na het begin houden we het voor gezien en besluiten nog een kleine wandeling te maken in de stad.

We vinden het mooi geweest en besluiten terug te gaan gaan de kamer. We gaan kijken waar we gaan eten en hebben onze keuze al snel gemaakt.

Morgen gaan we weer op weg en nu naar Amarillo. Trouwens, Anita heeft gelezen dat de North Rim van de Grand Canyon op 15 mei open gaat. Elke keer dat we hier zijn en in de buurt van de Grand Canyon, willen we de North Rim bezoeken maar telkens is er wel iets, dat we geen toegang hebben tot de North Rim. Of er ligt sneeuw ( vorige week had het nog 10-15 cm gesneeuwd ) of er is een aardverschuiving geweest. We zijn er zelfs over aan het nadenken om in de North Rim te gaan slapen tegen een hoge prijs. Wie weet.

De groetjes, Terence & Anita