We stayed today

23 mei 2019 - Hallandale, Verenigde Staten

Yep,

POI's uitgezocht en na het ontbijt op weg. Een ritje van een kleine 3 kwartier moet ons brengen naar het eerste punt. Djalan, djalan in The Kampong. Blijkt dat hij alleen op afspraak te bezichtigen is. Afstrepen dus.

We gaan naar een Visitor Center in Little Havannah. Je raadt het al: dicht.

Dan maar naar het Domino Park. In dit park zijn Spaans-sprekende Cubanen, in een met knoflook-bezwangerde lucht, het spel domino te spelen. Veelal oudere mensen met af en toe een jonger persoon ertussen. Ik weet niet of het om de winst gaat maar zo te zien hebben ze wel plezier.

We gaan bij McD vanwege de gratis WiFi, kijken of er een China Town is in Miami. En die is er dus niet. Wel een bepaalde straat waar volop Chinees eten wordt aangeboden maar dat is niet wat we zoeken.

We gaan naar BaySide. Een middelgrote haven waar je volop met boottochtjes kan mee varen maar dat is niet ons ( mijn ) ding. Na enkele stappen in de haven laat een van mijn flipflops het leven en ben ik genoodzaakt om een ander paar te kopen. Wat we eerst niet konden doen, gaan we nu doen. Djalan, djalan langs kleine winkeltjes met aanbod in overvloed maar niets van onze gading.

Tijd om terug te gaan naar het hotel. Maar we gaan naar het Hallandale Beach van de zon genieten. Daar aangekomen worden we een illusie rijker. Het gehele strand ligt bezaaid met zeewier waar op de weinige vrije plekken ook nog mensen liggen.  Niets voor ons dus wegwezen naar het hotel.

Morgen gaan we ri Florida City maar niet voordat we ook verschillende beaches aan doen: Tahiti Beach, Bal Harbour Beach, Surfside Beach, Miami Beach en we gaan zelfs naar Key Biscane om te eindigen in Florida City.

We blijven hier de rest van onze vakantie, een beetje sightseeing doen maar beslist niet op onze kont blijven zitten. Misschien is dit wel de laatste blog vanuit de USA, ik weet het nog niet. Je merkt het vanzelf.

Greetz vanuit hier

1. Jaap en Gea:
    23 mei 2019
    Luitjes, het klinkt allemaal heel vervelend🤣😹🤣 lekker hoor! Geniet nog volop, want het is zo voorbij. Alvast bedankt voor de amusante verhalen, we hebben weer genoten💋💋
  2. Aletta Eijkmans:
    23 mei 2019
    Hey mensen mooie foto's...bij miami denk ik meestal aan sonny en ricardo van miami vice en gloria estafan of die drugs cubanen met hun snelle boten....maar ik vind die kippetjes ook wel wat hebben waar jullie mee op de foto staan . 🤣....nee ff serieus .....mooi. is het daar 😘grt.jes....