Dag 37 Palm Springs / Balkonia

29 mei 2018 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Tegen alle regels in schrijf ik vandaag eens iets vroeger. We zitten op het balkon, kijken op het zwembad uit en het is nu, 09.33 hr LT, al 32*C. Gister zijn we op Memorial Day weggereden uit Blythe ri Palm Springs en hebben er 1 uur langer op gedaan om op de plaats van bestemming te komen. Heel veel verkeer ging richting Los Angeles en het leek of Palm Springs helemaal leeg liep. Memorial-weekend liep voor velen op z'n eind en vooral Memorial Day ( maandag ) was het overal extra druk.

Elk jaar dat wij naar Amerika gaan, nemen we kleren mee om daar te laten, om met volle tassen nieuwe kleding weer te keren. Normaal laten we de kleren op hangers in de kast hangen maar dit jaar hebben we het anders gedaan. We zijn naar een Welfare gegaan en hebben onze kleding / schoenen gedoneerd. Wat hier de Welfare is, wordt in Nederland de Kringloopwinkel genoemd. Mensen kunnen tegen betaling dan goedkoop aan kleding komen. Dus een goede daad van dit jaar heeft al plaats gevonden.

Maar we laten meer hier. Vorige jaren altijd een koelbox gekocht van polystyreen ( piepschuim dus ) maar dit keer een gewone koelbox van een flink aantal liters. De inhoud van de koelbox wordt bepaald a.d.h.v. hoeveel  Cans ( blikjes drinken ) er in gaan. Dus die blijft ook hier met een gedeeltelijke vulling. Diegene die onze kamer schoonmaakt, mag hem houden.

Bij aankomst in het Resort blijkt dat we niet de kamer kregen die ons eerder was toegezegd. Na ons al te hebben geïnstalleerd was Anita toch niet helemaal tevreden wat zich uitte in een telefoongesprek met de receptie. Even later werd ze teruggebeld met de mededeling dat we toch konden verhuizen. Dus die mensen kennen Anita dus ook al. Protesteren, vragen om nog meer kortingen dan aangeboden, het beste proberen eruit halen wat erin zit, laat dat maar aan Anita over: het heeft ons alleen maar meer voordelen opgeleverd.

Hier verblijven wij de resterende tijd ( dinsdag, woensdag en donderdag ) om op vrijdag ri Los Angeles te gaan waar ons vliegmasjien zal vertrekken in de avond. We komen, met de klok verzetten enzo, in Düsseldorf aan op zaterdag, ook in de avonduren. Veel tot niks staat op het programma dus er zal niet al te veel op het net te lezen zijn.

Voor nou,

de groetjes Terence & Anita

1. Petra Peeters:
    29 mei 2018
    Geniet van jullie laatste dagen
  2. Sanne:
    29 mei 2018
    geniet de laatste dagen en goede terug reis
    xxx
  3. Aletta Eijkmans:
    30 mei 2018
    Een behouden reis terug ....Ik volgde voor het eerst zo'n reisverslag ....Mooie foto's. ..Leuke verhalen . Grt.jes. aletta.
  4. Ria:
    30 mei 2018
    Het was weer superleuk om jullie met de reisverhalen te volgen
    Groetjes Wim en Ria
  5. Sue:
    1 juni 2018
    Bedankt voor de leuke verhalen, goede veilige reis terug! xxx