Dag 29 Mesa / Scottsdale

20 mei 2018 - Mesa, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag wel met enkele foto’s ( ik heb wat goed te maken ). Echt niet, lekker gewoon doen. Wat hebben we gedaan? Gister zijn we wel op pad geweest en zijn we naar de Mesa Market Place Swap Meet gegaan. Simpel gezegd: een groot overdekte zwarte markt zoals Cuijk of meer bekend zoals de markt in Beverwijk. En denk niet dat je er snel door heen bent. We hebben er zelfs wat gekocht.

We zijn naar de Arizona Falls gegaan. De naam stelt heel wat voor. Beiden hadden we in gedachten dat we minstens door een park op hogere gelegen gebieden moesten wandelen naar de Falls maar niets is minder waar. De automobiel op een parkeerplek achtergelaten en de Falls zijn al zichtbaar. Stel je er niet teveel van voor want het is eigenlijk alleen een soort waterzuiveringsgebeuren of zoiets. We zijn er nog steeds niet uit.

Daarna maar snel naar Scottsdale gereden. Hier zien we 'oude' bekende plekken en we weten waar we zijn moeten om iets leuks te kopen. We slagen, Anita dan, weet precies wat ze wilt en als we iets hebben gekocht, snel naar Starbucks om een ijskoffie met caramel te scoren om het laatste punt, in Mesa, op onze 'Bijbel' te bezichtigen ( onze 'Bijbel' is een lijstje met bezichtigingspunten die ik gemaakt heb, in steden of in haar omgeving die volgens TripAdvisor het bezichtigen waard zijn ).

Het laatste punt is de Mistery Castle. Vader bouwde, op verzoek van zijn dochter, een kasteel in een tijdsbestek van 15 jaar (!!!). Het was opgebouwd uit materiaal wat los en vast zat. Noem een materiaal en het was erin verwerkt. Kijk goed naar één van de foto’s waar staat vermeldt: The Mother In Law Room, bestaande uit een gammele trap en een platform. That's It.

Voor ons geldt het ook: that’s it. De gehele 'Bijbel' is afgewerkt. Sommige dingen hebben we, door omstandigheden, overgeslagen maar het zijn er niet veel. Alles wat hier na komt is alleen maar 'meer'. Alles heeft dan een toegevoegde waarde. We verblijven hier nog een dag en een nacht. Een dag waar niets op het programma staat en zolas het er nu naar uitzien zal er niet veel gebeuren.

En daarna? We wijken van onze route af en gaan via Yuma ri San Diego. We overnachten dan in Chula Vista voor 2 nachten. We zien wel waar we stranden.

Voor nu,

groetjes Terence & Anita