Dag 17 Memphis e.o.

8 mei 2018 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we begonnen met een ‘vluggertje’. We waren zo vlug dat zelfs de KING niet eens gemerkt heeft dat we in zijn buurt waren. Tien dollar betaald voor het parkeren en we mochten NERGENS bij tenzij we nog eens en nog meer dollars zouden bij betalen. Dat ging hem dus niet worden.

Dan maar naar het STAX-museum of American Soul Music. Dit museum staat in schril kontrast waar de King ligt in een armoedige buurt van Memphis waar de populatie grotendeels zoniet geheel uit de donkere bevolking van Amerika bestaat. In dit museum zie je hoe de Soul-, R&B, en alle verwante muziekstromingen zijn ontstaan. In deze buurt kon je als kind met talent, spelend op een instrument of gezegend met een goede stem, terecht bij de Stax Recording Studio. Hier zijn grote sterren begonnen o.a. Otis Redding Rufus en Carla Thomas, Isaac Hayes, the Staple Singers en nog vele anderen. Een grote verandering in de zwarte samenleving was natuurlijk de moord op ML King. Een verval was ingezet en pas na vele jaren werd het museum gebouwd tot wat het nu is. Isaac Hayes heeft een grote rol gespeeld in de Soul-muziek . In het museum staat zijn auto maar ook zijn Oscar voor de muziek van Shaft. Mooi om te zien en als je in de buurt bent ........

Verder naar het Belz Museum. Het staat vol met kunstwerken, gemaakt uit mammoetslagtanden, ivoor, heel veel jade ( waar ontzettend veel verschil van structuur en kleuren in zit ) ijzer, hout en nog vele andere materialen. Als je de mogelijkheid hebt om een foto te vergroten zie je de vele details die er in verwerkt zijn.

En dan zijn onze verwachtingen voor deze dag weer vervuld.

Morgen weer verder ri Dallas, nieuwe ontdekkingen doen. We houden je op de hoogte.

Veel liefs,

Terence & Anita

PS, mocht je de foto’s van gister ( en misschien van vandaag ) hebben gemist, sorry maar het uploaden gaat niet volgens plan en de meesten staan op FB.

1. Jaap en Gea:
    9 mei 2018
    Wij begrijpen dat jullie geen echte fan zijn van the King en dan hebben jullie ook niet echt veel gemist dus hebben jullie een goede keuze gemaakt👍🏼😀 genie van de rest van de reis en veel plezier

Gr Jaap en Gea