Hollywood

22 mei 2019 - Hallandale, Verenigde Staten

Hai,

je krijgt in de meeste Best Western een koud en 'warm' ontbijt. Stel je er vooral niet teveel van voor. Koud en misschien een tikkeltje bevroren is het brood wat je daarna in de toaster doet en besmeert met een cremige substantie wat op smeerkaas lijkt. Vier sneeën is meestal genoeg. Daar doe je serails ( cornflakes ) bij met koude melk, misschien een koud eitje uit de koelkast. En als afmakertje een glaasje jus d'orange. Maar dan komt het ,warme' gedeelte. Dit bestaat meestal uit scramble eggs, sausage of kleine hamburgertjes, reepjes spek en dan maar eten. Ik merk wel dat ik me al aardig kan aanpassen want ik eet alles tegelijk. Een hap van het ene en tegelijk een hap van het andere. Combinaties die nergens op slaan en ik zou het thuis niet eens in mijn hoofd halen om cornflakes te eten met een sausage of met een hap toast. Ik merk het natuurlijk wel aan mijn kleding. Ik zal weken nodig hebben om weer op het oude gewicht te komen.

Als we weg rijden om 09.11 uur is het al 27 gr. C en we gaan weer op de A1A rijden. Langs het strand, enkele stops maken en zien vaak niet al te brede stranden, bezaaid met zeewier. Er zijn zelfs plekken die afgezet zijn waar zeeschildpadden hun eieren hebben gelegd. Geen lange verblijven op deze stranden. Om 10.00 uur is het al 29 gr. C en als we verder rijden ri Miami is het om 12.05 uur 30 gr. C.

Gaande in de ri van Hollywood, een voorstadje van Miami, zoals Uden van Veghel maar tig keren groter, wordt het verkeer natuurlijk ook drukker. Zes rijbanen, soms zeven, in dezelfde rijrichting, vol, overvol en daar moet je dan je weg in vinden. Als je niet met de stroom meerijdt, als jij je wilt houden aan de aangegeven snelheid, dan geeft dat geen lekker gevoel bij jezelf. Zowel links als rechts wordt je ingehaald, door personenauto's met angstig-kijkende huisvrouwen die in een grote bak rijden maar geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, door vrachtwagens die in Nederland niet eens de weg op mogen, door SUV's in alle maten maar ook door een MB Smart. Ik zei tegen Anita: “als ik me laat inhalen door een Smart, is er echt iets mis met de auto” maar haalde mij wel in. Oké dan, laten we maar het gezegde handhaven: 'Go with the Flow' en we geven nog meer gas bij.

Eindelijk zien we dan de borden naar Hollywood en we rijden ri het hotel. Misschien voor een nacht , misschien voor meer. Morgen weten wij meer, dus jullie ook.

Voor nu, Greetz om 20.39 hr LT

1. Paul en Henriëtte:
    22 mei 2019
    Hè hè, vandaag eindelijk buitenweer hierzo! Rustig in de Rijnstraat (ja écht waar...) dus geniet nog even daarzo van jullie laatste week vakantie!! Lieve groetjes 😘