Dag 6, 12 mei, Rapid City - Yess, Officially retired Today 😉

13 mei 2022 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Yep, je leest het goed. Vandaag officieel met pensioen. Niet dat je er ook maar iets van voelt. Dankzij mijn vrouw, kinderen, hun partners en kleinkinderen voel ik me zoals ik me nu voel 😉. Gezegend, rijk aan alles wat me goed doet, nog steeds gezond van lijf en leden. Wat wil je nog meer 😂?

Na een redelijke ontbijt begonnen bij de grote koffieketen 😜. Door het dorp Custer heen, op weg naar Crazy Horse. Een groot monument van een groot krijger. Als je goed op een van de foto’s kijkt, zie je dat ze zijn silhouet hebben uitgehouwen in de rotswand. Op TripAdvisor heeft iemand commentaar gegeven, dat je niet het park hoeft te betreden om hem te zien. Kosten voor het betreden : een kleine $ 30,- per wagen met 2 personen. Gewoon voor het park blijven en foto’s maken. Wij wagen het erop. Daar waar er betaald dient te worden, vragen wij ( echte Hollanders als we zijn ) om Military Discount en we mogen, zonder te betalen, naar binnen. De entree-juf zegt zelfs tegen mij: 'Thank you for your services' en we rijden door naar de parkeerplaatsen. Om bij het monument zelf te komen, moet je wel een busticket kopen maar dat laten we aan ons voorbij gaan.

Op naar Mount Rushmore waar 4 presidenten, ook in een rotswand, zijn uitgehouwen. De lucht krijgt een donkere kleur en aan de voet van het pad, die je moet gaan om ze nog beter te zien, begint het te hagelen, gevolgd door een plensbui waar je 'U' tegen zegt. Schuilen is het minst wat je kan doen. Omdat we in een van onze eerdere reizen hier al eens zijn geweest, besluiten we door te rijden naar de eindbestemming van die dag: Rapid City.

Maar we gaan eerst nog naar 'Chapel in the Hills'. Een houten kapel, achteraf in de bergen, van Noorse makelij. Gebouwd in 1969, is een exacte replica van de bekende Borgund Stavkirke van Laerdal in Noorwegen, gebouwd in de jaren 1100.

In DOWNTOWN RAPID CITY  staat  op iedere straathoek een beeld van eerdere presidenten of andere bezienswaardigheden. Rapid City staat ook bekend om haar steeg waarin er geschilderd mag worden mits je er een speciale toestemming heb gekregen.

Tenslotte toch maar naar onze slaapplaats, American Inn met zelfs een indoor pool 😜. Twee grote bedden, een badkamerdeur die op slot is en waar iemand van de housekeeping voor moet komen om hem van het slot te halen, een echte douche met glazen deuren ( die je niet vaak ziet ), jammer genoeg een gezin in de kamer naast ons waarvan een kind onophoudelijk zit/ligt te hoesten. Het kan voor vandaag niet meer stuk.

Morgen naar Sioux Falls en hopelijk tot lezens.

Greetz van Terence & Anna

1. Jaap & Gea:
    13 mei 2022
    Eerst even de pensionado feliciteren🥳🥳
    Lekker hoor, en nu verder met het genieten van de sappige reisverhalen. Heerlijk luitjes ga zo door! Ik zie ons daar ook nog zo staan bij Mount Rushmore in de stromende regen😬
  2. Paul en Henriëtte:
    13 mei 2022
    Pensioen!!🥳 de taart houden we wel tegoed...😇 hier blijft het droog: zelfs het kunstgras verlangt naar een douche 😂
  3. Paul:
    13 mei 2022
    Vanaf vandaag mag het dus een tandje langzamer?🤔geniet van je dag hè 🎉
  4. J.M. Tempelaars:
    14 mei 2022
    Welkom bij de "pensionarissen". Je voelt er inderdaad helemaal nikets van hé.
    Groeten en nog een mooie reis gewenst.
  5. Rolf en Jacqueline Hoyer:
    19 mei 2022
    Proficiat ouwe! Welkom bij de bejaardencluppie.