Day 29/30, 04/5 juni - Via Bakersfield naar Fresno

6 juni 2022 - Fresno, California, Verenigde Staten

Hai,

het is zondagavond, 20.39 hr LT. Bij jullie is het al maandag, tweede Pinksterdag. Voor een gros van Nederland is het nog een vrije dag en vlgs mij doet Amerika hier niet aan. In ieder geval is hier niets van te merken.

Om 09.02 hr zijn we de weg op gegaan nadat we bij onze vrienden koffie hebben gehaald. Het is voor een zondag stinkend druk op de weg. Met twee rijen dik zou er niets aan de hand mogen zijn ware het niet dat zwaar vrachtverkeer, en ik bedoel écht zwaar, gebruik maakt van beide rijen. Dalingen en stijgingen van 6% of meer volgen elkaar in snel tempo op en dat is geen belemmering voor de vrachtwagens. Daar waar ze maar een gaatje zien, drukken zij hun neus van hun camion erin om te zorgen dat zij maar niet behoeven af te remmen. En de rest, het klootjesvolk waaronder wij dus, moeten zich daar maar op aanpassen. Enkele manoeuvres zorgen, ook bij mij, soms voor klamme handjes. Links van mij een betonnen rijstrook- afscheiding, soms nog hoger dan de auto waarin je rijdt, en rechts de wielen van de vrachtwagens geven je enig idee wat er kan gebeuren bij een verkeerde stuurbeweging. Geen tijd om een blik op de omgeving te werpen, vooral nu niet 🥵.

Onze eerste stop is in Bakersfield. Ff de beentjes strekken 😉, ☕️ drinken en 🥪 op ons gemakkie om daarna de weg te vervolgen naar Fresno. Als ik aan Arjan, onze schoonzoon, vertel waar we heen gaan, krijg ik vaak als antwoord 'been there’, dus daar ga ik ook mee ophouden 😉. Is anders wel handig omdat hij me dan vertelt wat ons te wachten staat.

Doorrijdend naar Fresno, het verkeer is wel al minder geworden of ze zijn me voorbij gereden ( echt niet ) rijden we rechtstreeks naar ons hotel, wederom een BW met pool.
Om bij de pool te komen moet ik de gang tot het eind van de gang doorlopen, naar buiten gaan en een parkeerplaats over steken, de poort, die toegang verleend tot een omheinde pool, openen om dan plaats te nemen op een van de ligbedjes of op een zitje in de schaduw. Morgen misschien maar nu niet meer.

Als Anna en ik op de kamer komen, beginnen we ons gelijk te installeren. Water in de koelcombo, tassen op de voorhanden zijnde verhogingen zetten ( tafels, rekken, strijkplank, buro’s en andere zitgelegenheden worden hiervoor gebruikt ) en Anna gaat meestal gelijk op zoek naar de pool alleen dit keer was ik haar voor 😜.

Als ik nog meer opschrijf, heb ik niks meer voor morgen dus ik kap ermee.
Het is nu 21.35 hr LT en ik zeg:  ‘Houdoe en mssch tot morgen’.

Greetz T & A

1. Rolf en Jacqueline Hoyer:
    7 juni 2022
    Hè pool-boy; Bidsprinkhaan of wandelende tak? Maar is voor een goed doel. Eerst schoon opleveren, dan pas erin!