Dag 13 - Beaumont, Baton Rouge en Birmingham

4 mei 2018 - Birmingham, Alabama, Verenigde Staten

Hai,

zoals ik ook in een van vorige bezoeken aan de USA aangaf, zul je je moeten verplaatsen als je ergens wilt komen. Zo zijn we via Beaumont en Baton Rouge in Birmingham aangekomen.

Anita zag een bord langs de weg met de tekst ‘Explore Nederland’. Dat kon alleen beteken dat er een plaatsje zou zijn met als naam ‘Nederland’. Binnenlopend in een Visitor Center leert ons dat er inderdaad zo'n plaatsje is. Op zoek naar en vindend Nederland geeft aan dat het een POP (populatie) heeft van 17.326 mensen. Jammer genoeg vonden we niet het Windmill Museum dus door naar Baton Rouge.

Daar geslapen in een hotel, Days Inn. Als je midden in de nacht een beestje over je hoofdkussen ziet lopen en je neemt hem te grazen, zal ik je wel vertellen dat ik daarna NIET meer lekker in mijn bedje lag. Elke keer dat je denkt ook maar iets te voelen, lag ik te wrijven of te krabben en het is pas 00.30 uur.

En de volgende dag zie je op de gekste plaatsen een Memorial Park en die ook maar op de gevoelige plaat gezet.

We verlaten Texas en overschrijden de grens met Mississippi en Alabama richting Birmingham. Verschillende dingen die we willen zien en hebben gezien maar de meeste indruk maakt wel het Kelly Ingram Park. Dit is de plek waar, tijdens de mars van ML King, een veldslag werd geleverd door de politie en de onderdrukte zwarte bevolking van USA. Je wordt er stil van.

We blijven morgen de gehele dag en een nacht hier, ff relaxen, misschien aan de pool hangen, we kijken wel, genieten van de zon 😉😜😎.

Tot de volgende keer,

Terence & Anita 😘👍😉

1. J.M. Tempelaars:
    5 mei 2018
    Heel verstandig om af en toe een "rust dag" te nemen! Je hebt tenslotte vakantie ;-)