Daytona Beach

20 mei 2019 - Daytona Beach, Florida, Verenigde Staten

Ja, we zijn al in Daytona Beach, zo snel kan het gaan als je ff niet oplet.

Voor we Jacksonville verlieten zijn we nog naar het Cracked Earth Monument geweest. Velen kennen het niet onder die naam maar als je ernaar vraagt verwijzen ze je naar het Tweede Wereldoorlog Monument en dan kom je daar uit. Foto’s ( sorry Alette, geen selfies ) stonden al eerder op deze blog maar geen verhaal ( ja Jaap/Gea ga maar weer NU.nl lezen, veel spannender 😉 ) en als dat volger(s) kost ( Marco ) neem ik dat op de koop toe. We hebben ook een River Walk gedaan, beeld van de Lonely Sailor gezien, een groot schilderij op een muur, een park waar 2 trouwerijen werden gevierd en zo langzamerhand ons opgemaakt om naar ons hotel te gaan.

Vandaag gaan we ri Daytona Beach, niet via de Interstate 95 ( kan het ook helemaal mis hebben ) maar via de US Highway 1. We pakken deze Highway maar een stukje want we buigen af naar Saint Augustine, via een weg, de A1A, langs vele stopplaatsen met doorgang naar het strand, waar gepauzeerd kan worden wat we natuurlijk ook doen. In Augustine zelf komen ineens weer oude herinneringen terug en algauw zien we plaatsen waar we al eens eerder hebben vertoefd. Die doen we dus niet nog eens aan maar rijden snel door. We gaan over de Bridge of Lions ri Saint Augustine Beach, Butler Beach, Crescent Beach en zo verder naar beneden om te stranden in Daytona Beach.

We slapen weer in een Best Western hotel en weten weer niet of we hier blijven of doorgaan ri Miami maar voordat we daar aankomen zijn er nog veel plaatsen die we zouden kunnen aandoen. Orlando, met haar vele Disney-parken, laten we helemaal links liggen. Enkele plaatsen die we zeker aandoen zijn: West Palm Beach en Fort Lauderdale.

We melden ons wel weer.

Stay Tuned, Greetz

1. Aletta Eijkmans:
    20 mei 2019
    Wow mooi strand .....no sharks ??