Dag 19 Via Dallas naar Arlington

10 mei 2018 - Arlington, Verenigde Staten

Ja, waarvoor ga je naar Dallas? Om naar de plek te gaan waar JFK is vermoord. Hoe morbide is dat? Maar gelukkig zijn we niet de enigen.

De trip ernaar toe verloopt rustig totdat je in de buitenwijken van Dallas komt. Het verkeersaanbod wordt met een factor 4 verhoogd en je moet ineens 5 rijstroken in de gaten houden.

Het is ff zoeken maar algauw vinden we een parkeerplaats dichtbij ons eerste zichtpunt: Pioneer Plaza. Hier zie je de pioniers van het Wilde Westen. Uitgebeeld is een Round Up in brons met 3 cowboys die een kudde Longhorns voor zich uitdrijft.

In datzelfde park is ook een zeer oude begraafplaats waar mensen liggen van jaar 1828. Uit respect lopen we om het park heen.

Dan gaan we toch echt op weg naar de plek waar JFK vermoord is. Op de weg zie je 2 kruizen die uitbeelden waar JFK werd getroffen waarbij opgemerkt dat het 2-de schot hem fataal werd. De mensen nemen de gekste risico’s om goede beelden te schieten dus neem ik ook maar het risico. Ik ben op allebei de kruizen gaan staan en heb foto’s genomen richting het pakhuis maar ook naar de plek waar een andere vermoedelijke schutter heeft gestaan. En nu wegwezen hier. Ik denk dat de mensen van Dallas hier niet trots op zijn. Dan hebben we nog het Réunion Tower op het programma staan. Dus een wandelingtje om er te komen, foto’s maken en weer terug. We gaan door naar Arlington omdat morgen nog Fort Worth op het lijstje staat. Ook hier hebben we een aantal aandachtspunten: Sundance Square, FW Japanse Garden, FW Stockyards National Historis District, JFK Tribute en het Cowtown Coliseum.

Voor nu tot morgen, Terence & Anita

Foto’s probeer ik op FB te zetten

1. Aletta Eijkmans:
    11 mei 2018
    Wow dallas .....Nu denk ik dan niet meteen aan JFK maar eerder aan JR ...Ik heb die kaskraken Vd familie. Ewing 25 jaar gevolgd .........Mooie foto's. ....grt.jes.