Dag 13/14, 19/20 mei - Albuquerque/ Las Cruces

21 mei 2022 - Las Cruces, New Mexico, Verenigde Staten

Hai, gister was het internet zwaar onder de maat zodat ik niets kon vermelden, geen verhaal en geen foto’s 👎

In vogelvlucht de dag van gister ( 19 mei ): omdat het ontbijt alweer niks voorstelt gaan we op zoek naar een Subway. Flatbread met ei en spek is dan voldoende maar geen ei voorhanden. Dan maar eerst een Starbucks en naar de volgende Subway. Gesloten 🤬. Zodoende naar McDonalds voor ontbijt. Denk niet dat het goedkoop is: McMuffin met ei en spek. Smaakt goed maar duur. Dus eindelijk op weg naar Albuquerque.

Om 09.05 uur passeren we de grens met New Mexico en gaan ook weer 1 uur terug in tijd. Om 09.35 uur zijn we in Tucumcari. We proberen altijd zo goedkoop mogelijk te tanken maar $ 4.24 per gallon begint al aardig in de hoogte te gaan 🤔.

Als we Albuquerque binnen rijden gaan we gelijk naar de eerste POI : La Jornada. De beelden ( zie foto’s) geven weer, hoe de Spanjaarden de USA veroveren cq binnen vielen cq ontdekten. Volgende POI is Old Town Albuquerque. En om 15.12 uur bij het hotel zonder Internetverbinding 👎🤔🤬.

Dan vandaag, 20 mei. Breakfast on the Go !!! WTF 🤬. Anna heeft de helft alweer terug gegeven omdat de sandwiches warm moesten worden gemaakt en we hebben geen oven in de auto 😜. We gaan naar Starbucks om de TT in te pluggen en de POI's in te kloppen en om 08.37 uur zijn we hiermee klaar. We zouden eerst naar Page toe gaan om de Antelope Canyon te bezoeken maar bij een eerder bezoek vond ik al dat de entreeprijs zo duur was dat we dat hadden overgeslagen. Dus gaat het ook dit keer niet gebeuren.

We besluiten dus naar Las Cruces te gaan en na 245.4 Mijl hebben we eerste POI bereikt : Dripping Springs. Heel veel rotsen, hele grote maar weinig 'dripping'. Anna vraagt altijd om Military Discount en heeft hierdoor een National Park-bewijs afhandig weten te maken bij de beheerders van het park.
Om 15.02 uur komen bij ons hotel, een Best Western met buitenpool. Een grote kamer met twee evenzo grote bedden. Wel een dure maar we moeten het ermee doen. Drie raden waar Anna is?

Dat was het alweer.

See you, T & A

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dinny:
    21 mei 2022
    Antelope canyon is echt heel mooi. Kan me niet herinneren dat het do duur was.
  2. Rolf en Jacqueline Hoyer:
    25 mei 2022
    Ik wist ook niet dat toch wel veel dingen “ boven mijn budget” liggen....
    maar ja, daarom ben ik ook nooit daar geweest.
    Geniet er van.