Day 24, 30 mei - Via Coachella naar Palm Springs voor 4 nachten ( !!! )

31 mei 2022 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Memorial Day

We gaan rijden op de eigenlijke MD. Verwachten we dat het druk wordt?  Ja. En was het druk ? Sodeknetter, tenslotte moesten 39 miljoen mensen (  zie verhaal van eerder ) of iets minder weer naar huis of ze gaan ergens anders heen. Richting Coachella en Palm Springs is het al aardig druk maar iets vóór en na PS worden het 6 tot 7 rijen dik die dezelfde richting uitgaan 😱. Oppassen is het motto 🫣🫣🫣.

Als je onderweg de borden tegenkomt met de tekst “Don't pick up Hitchhikers” weet je dat je weer in de buurt komt of bent van een State Prison óf een Education Centre for young people. Wij hebben nog nooit iemand in een oranje overall gezien 🤣.

We rijden PS voorbij en gaan naar de Skechers Factory. Kijken alleen is hier geen optie en dus kopen we enkele dingetjes. Daarna gaan we toch maar naar onze eindbestemming. Op weg daarnaar toe zien we dat PS helemaal aan het leeglopen is. Rijen dik om eruit te komen terwijl wij juist in tegenovergestelde richting gaan.

Anna meldt zich aan de balie van het Best Western Plus-hotel en vraagt of een kamer vrij is met 'pooluitzicht' en ze krijgt um ook nog 🤣🤣🤣. En dat terwijl ik gister schreef dat je een meerprijs moest betalen en dat we dat niet zouden doen.
Mooie kamer met gevraagd uitzicht, 2 grote bedden, genoeg ruimte voor de koffers te deponeren. Ons zul je niet horen klagen.

Na het acclamatiseren gaan we eten bij Panda Express. Gebakken rijst met groenten en garnalen  voor mij en Anna neemt alleen de groente met garnalen. Ff een uitbuik-wandeling gemaakt en dan terug naar de kamer.

Dat was het weer voor vandaag, jammer genoeg zonder foto’s van Anna ( zij neemt de meeste ).

Greetz T & A

1. Paul en Henriëtte:
    31 mei 2022
    Met 8 graden in de ochtend verlangen wij inmiddels naar wat zomerweer! Maar de birds doen het goed: vinden het prima zo. Enneh 37 graden is beetje heel veel.... We zijn aan t klussen geslagen en lezen (beetje jaloers 😜) jullie avonturen. Enjoy en kilometer ze nog!
  2. Rolf en Jacqueline Hoyer:
    31 mei 2022
    Nou ,een tip:
    Als je onderweg de borden tegenkomt met de tekst “Don't pick up Hitchhikers” weet je dat je weer in de buurt komt of bent van een State Prison óf een Education Centre for young people. Wij hebben nog nooit iemand in een oranje overall gezien 🤣.
    Nu komt het: ontsnapte gevangenen ontdoen zich van deze opvallende oranje overalls of gestreepte pyama’s! Je mag ook geen strikers meenemen. Dit zijn die escape Prisoners. Met die temperaturen blijf je niet lang in zo’n overall rond lopen! Haha.
    Veel plezier.