Miami, Florida City, Naples & Fort Myers

8 mei 2019 - Lee County, Florida, Verenigde Staten

Hai,

gister in het vliegtuig voelde ik me knap beroerd en dacht : ‘hopelijk is het geen voorbode voor de rest van de dagen’. Na de landing kregen we te horen dat het had geregend en het voelde daardoor benauwd aan. Zo snel als mogelijk de auto opgehaald en op weg naar Florida City naar ons eerste verblijf. Daarna de eerste boodschappen gedaan, ff een cheeseburger en een hamburger van McD en naar bed.

Vanmorgen ontbijten, proberen om een koffie te scoren bij Starbucks ( maar die was nog niet open ) dus op weg naar Naples. Gaandeweg stijgt de temperatuur van een klamme 25 gr. C naar een aangename 34 gr. C om te blijven steken op 36 gr. C. Een mooi en warm moment om de auto te parkeren en een wandeling te maken over Naples Pier. Anita heeft al gelijk bij het opstaan kleding aan getrokken die passen bij het weer. Ik daarentegen loop nog steeds in een lange broek met een golfshirt met lange mouwen. Snel omkleden tussen de auto’s in luchtigere kleding en op pad.

Op de pier wordt er door veel mensen gevist en ons komt een oud mannetje tegemoet met een omgebouwde rollator. Hij heeft er bevestigingen opgemaakt waardoor hij plaats heeft gemaakt voor 3 hengels, een zitje en een kleine koelbox. Ik geef hem een hand en vraag of hij al wat gevangen heeft. Zijn antwoord luidt, dat hij niet hier is om te vissen maar om bij zijn vrouw weg te zijn waarop Anita antwoord dat als ik op die leeftijd ben, ik dat ook waarschijnlijk doe m.a.w. we gaan verhuizen naar de USA.

Op naar de volgende POI. Plannen maken doe je om ze tijdens de rit om te gooien of helemaal te skippen. In dit geval kiezen we voor het laatste. We rijden naar het Corkscrew Sanctuary maar als we nu al de beurs moeten trekken, gaat het ons te ver. Aldus: skippen die handel.

Onderweg eten we snel een broodje van de Subway en gaan op zoek naar ons hotel. Anita heeft een kamer geboekt in de Days Inn in Fort Myers. Een grote kamer met 2 grote bedden. We gaan een poging doen om te eten maar dat is dit keer niet voor ons weggelegd. Ik voel me weer niet op z’n best en het wordt steeds erger. Zonder een hapje te eten terug naar het hotel en moeite doen om dit verslag te maken.

De POI’s voor morgen zijn in gevoerd in de TomTom, hier in de buurt en in ri Sarasota om te eindigen in Clearwater. In Clearwater zullen wij 2 nachten verblijven om het grote aantal uitgezette POI’s ook goed te bekijken.

Voor nou de groetjes en hopelijk tot gauw.

1. Aletta Eijkmans:
    8 mei 2019
    Mooie foto's .......beterschap gewenst. Grt.jes.alet.
  2. Jaap en Gea:
    8 mei 2019
    Hopelijk gaat snel beter 👀 mooie reis verder
  3. Paul en Henriëtte:
    8 mei 2019
    Beterschap! Je hebt nú geen tijd om ziek te worden hoor!
  4. Ingrid:
    8 mei 2019
    Je kunt ook zo'n karretje met badminton rackets maken. 😂 beterschap en veel plezier.
  5. Willem Beckers:
    8 mei 2019
    Veel plezier in de Sunshine State, de mooiste staat van de USA. Ik heb er 2 jaar mogen wonen en werken op MacDill AFB in Tampa.
  6. Roy:
    9 mei 2019
    Niet ziek worden!! Mooi plaats hoor. Toffe trip!!