23 juli, Ri Yosemite en Richmond

23 juli 2023 - Richmond, California, Verenigde Staten

Hai,

evenals in SNP zijn er ook in Yosemiti Park hele grote vlakten met kenmerkende zwarte bomen en verbrande velden van de hier heersende en gevreesde bosbranden. Het geeft een jammerlijke aanblik vooral omdat Anna en ik hier al eerder zijn geweest toen alles nog groen was. Maar het mocht de pret niet drukken vwb de rest van het park. En ook hier is keidruk. Rondom hoor je verschillende talen die er gesproken wordt: Frans, Duits, Indiaans ( uit India dus ) Chinees en ook van dat andere spleetogenland zullen hier mensen zijn maar ook Nederlands of Belgisch Nederlands. We laten Arjan voor ons rijden zodat zij zelf hun fofomomentjes kunnen bepalen.

Het schijnt dat hij meer gewicht in zijn rechtervoet heeft dan ik want wij zien alleen nog maar een rookpluim en stof van de auto. Een hele tijd zien we hun niet meer en in Oackdale te zijn aangekomen, zitten zij, ruim voor ons, bij Carl's en wij waren verderop op, hoe kan het ook anders, bij Starbucks. We zijn eerder op weg dan zij Ri de eindbestemming Richmond.

Druk is het op de weg. Vijf tot zes rijen dik, langzaam rijdend tot stilstaand, verkeer. Dan weer snel rijdend om na enkele honderden meters weer to stilstand te komen. Maar als het dan echt vrijkomt gelijk weer 'gas op die lolly'. Vaak zoek ik de grens op vwb de snelheid. Waar een bepaalde snelheid wordt aangegeven, ga ik er meestal een paar mijl erboven rijden maar niet meer dan 5 m/h. En ik probeer mee te gaan met het verkeer onder het motto : 'Go with the Flow'. Zowel links als rechts inhalend zoals een goed American dat zou doen. Voel me hier steeds meer thuis.

Aangekomen in Richmond, eerder dan Arjan, krijgen we snel een kamer. Als later de rest aankomt, moeten zij nog ff wachten omdat er nog gekuist wordt. Later kijkt Arjan alvast waar er gegeten kan worden en hij vindt een Mall waar ook heel veel eetgelegenheden zijn. Daar aangekomen komen we tot de ontdekking dat er alleen maar oosterse ( lees Chinese) eetgelegenheden zijn. We maken ons rondje om ook maar enig idee te krijgen waar en wat we te eten kunnen krijgen.

We, eigenlijk Liv, maken de keuze om voor een Hot Pot ( ??? ) te gaan. WTF ??? Het blijkt al snel dat we Kerst 2021 overdoen maar dan groter. Veel groter. Een grote pan, een helft met soep, not spicy, en de andere helft van de pan met spicy 🌶️🥵 maar dan minder zei de bedienende. Flikker toch op. Wanneer je de chopsticks in het spicy-gedeelte stak, verbrandden ze bijna. Maar Gavin en ik hebben ons er moedig doorheen geslagen. Petje af voor Gavin 👍.

Na het eten nog even naar Target voor een paar kleine inkopen en dan naar de kamer. Zwemmen wordt niks meer, te laat en te koud.

En nu: slapen. Morgen is het weer vroeg dag: 08.00 hr ontbijt en dan Ri San Francisco.

Byby zwaai zwaai 😉

Greetz Terence, Anna, Kim, Arjan, Gavin en Liv 😍

1. Jaap & Gea:
    24 juli 2023
    Leuk verhaal dank je wel weer voor de update en niet te hard gassen want de cops weten je snel te vinden 😂😂
  2. Paul en Henriëtte:
    24 juli 2023
    🤣 het gaat lekker te gaan lezen we wel! Bij elke regenbui hierzo denken we aan jullie, en dan is 't tóch een bietje minder erg 🥵 althans dar maken we onszelf wijs 😜 goeie voortgang!👍💪
  3. Tiny:
    Mooi verwoord allemaal