SF, 24 juli

24 juli 2023 - Richmond, California, Verenigde Staten

Toen we vanmorgen opstonden was er geen zonnetje te zien. De wind blies haar koude lucht door de weinig aanwezige bomen en toen ik de deur opende wist ik dat het lange broekenweer zou worden. De temperatuur was op dat moment maar 13° C en dat is al een tijd geleden dat we dat gevoeld hadden.

Na het ontbijt, rijkelijk voorzien van datgene wat gewenst is, vatten we het plan op om naar SAN Francisco Downtown te gaan. Liv heeft een lijstje gemaakt van wat ze wilt bekijken : Fisherman's Wharf, China Town, een ritje met de Cable Car, Japanese Garden, Alcatraz, de Golden Gate Bridge, Lombard Street, om maar iets te noemen.

We komen SF binnen over de Bay Bridge en zien vanaf hier de GGB liggen. We parkeren de auto en na een klim naar boven, via een strandje naar FW. Bijna elk souvenierwinkeltje wordt binnen gelopen maar tot dusver wordt er nog niks gekocht. We kopen een kaartje voor een boottochtje van ongeveer een uurtje. Deze voert ons naar de GGB en langszij Alcatraz. Het bovenste gedeelte GGB is in mist gehuld. Zo hebben Anna en ik het nog nooit gezien maar het is evengoed een mooie aanblik.
Na het boottochtje willen we een hapje doen bij In-N-Out maar het is er zo druk dat we op zoek moeten gaan naar iets anders. Dat anders wordt dan Applebee's. Na een eerdere negatieve ervaring wagen wij, Anna en ik, het erop. Het was goed te eten en de anderen hadden ook geen klachten.

We besluiten naar China Town te lopen. Zoals het hoort zijn er veel Chinezen 😝, hangen de eenden in de etalages hun eigen vet uit te druppelen, liggen er veel zeedieren in de zon te drogen en de lucht is bezwangerd door geuren die je echt op die plek verwacht.
Ik heb Anna er al eerder op geattendeerd dat als ze moeilijk gaat lopen, zij voor een wandelstok moet gaan kijken. In een klein winkeltje slaagt zij daarin ook en maakt er dankbaar gebruik van. En zo wordt het een lange maar toch nog een redelijke wandeling door China Town.
Maar we moeten ook weer terug en waar we naar boven en naar beneden zijn gegaan, gaan we dit weer doen. Up- en downhill 🫣😡😜, het duurt wat langer maar we komen er wel.

We hebben een aantal dingen kunnen afstrepen maar niet alles. Morgen gaan we weer een vernieuwde poging wagen met misschien hier en daar een toevoeging.
We will see 🫣🤔.

Greetz, Terence, Anna, Kim, Arjan, Gavin en Liv 💋💋💋